aloarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani, a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel ca pretul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.

"Consultantul Atkins Limited, in baza contractului de consultanta nr. 93/24694/06.12.2007, in valoare de 39.950 de euro, a asistat CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ­ n.r.) pentru obtinerea celei mai bune estimari a costului probabil pentru concesiune. In urma studiului efectuat de Atkins Limited, valoarea contractului, pe o perioada estimata de concesiune de 25 de ani, plus patru ani constructie, a fost evaluata la suma de aproximativ 2,8 miliarde de euro, fara TVA sau alte taxe”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor, anunta Jurnalul National.

Suma este compusa din costuri de constructie si asociate intretinerii si operarii pe perioada celor 25 de ani, valoarea finala a contractului urmand sa fie stabilita o data cu finalizarea licitatiei si semnarea contractului. Raportand valoarea de 3,33 miliarde de euro la lungimea totala a tronsonului, rezulta un nivel de circa 57,4 milioane de euro/kilometru. Deschiderea documentelor de precalificare in cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, azi, 30 ianuarie, la sediul CNADNR. Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic ­ Predeal (36,2 kilometri) si Predeal ­ Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.

Potrivit Cotidianul, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a primit ieri 12 oferte preliminare pentru construirea autostrazii Comarnic-Predeal-Brasov. In termen de o luna, compania urmeaza sa selecteze cel putin trei oferte, dupa care va incepe negocieri directe cu fiecare dintre participantii selectati pentru etapa ulterioara. Discutiile se asteapta sa se finalizeze in luna septembrie, urmind ca anul viitor sa inceapa lucrarile. Cele 12 consortii includ firme importante de constructii din Europa. Patru dintre acestea, respectiv Vinci, Strabag, Alpine si Ashtrom, au semnat in 2004 acorduri cu Ministerul Transporturilor pentru construirea a cite unui tronson din autostrada Ploiesti-Brasov. Acestea au fost insa reziliate in 2005 de actualul Guvern, care a considerat ca intelegerile faceau parte din acordurile oneroase semnate sub fostul premier Adrian Nastase.

Metoda de atribuire a contractului pentru concesiunea de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, este prin dialog competitiv. Reglementarile in vigoare prevad aplicarea acestei metode in situatia in care contractul in cauza este de „complexitate deosebita si nu se poate stabili cu precizie montajul financiar si/sau cadrul juridic de implementare a proiectului”. Wall-Street informeaza ca, in faza de precalificare, criteriile generale sunt capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara a candidatului. Pentru a trece la etapa a doua a procedurii, firmelor precalificate li se va pune la dispozitie documentatia descriptiva cu elementele tehnice : traseu, profil transversal al autostrazii, structura geotehnica, numar de tuneluri, poduri, etc.

Candidatii pentru concesionarea tronsonului Comarnic-Brasov sunt: consortiul Mochlos SA - Danya Cebus Ltd; Astrada Concessions - Strabag; CAP Consortium Autostrada Prahova (Colas SA, Bouygues Travaux publics SA, DTP - Terrassement SA, Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT) ; consortiul Vinci Concessions - Aktor Concessions - Vinci Construction Grands Projets - Aktor; Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Diversia Concvesiones y Servicios, Ploder SA, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SRL; consortiul Stradacia (Brisa - Auto - Stradas de Portugal SA, Mota - Engil SGPS SA, Grupo Soares da Costa SGPS SA, MSF - SGPS SA, Monteadriano, Engenharia e Construcoes SA, Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA, Rosas Constructores SA Construcoes Gabriel As Couto SA); J&P Avax - Athena - Macquarie Brasov Consortium; Eiffage - Vegyepszer Konzorcium; Comarnic - Brasov Motorway Consortium (FCC Construccion SA - Alpine - Astaldi); Impregilo - Itinera S.p. A. Joint Venture; Consortiu Autostrada A3 Comarnic - Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr si Ashtrom Group Ltd. - Shapir Structures 1991 Ltd.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.